Vi är två utbildade matematiklärare med specialpedagogsutbildning,
och tio års erfarenhet av läraryrket, vardera.
Vi har behörighet att undervisa i grundskolans år F-9 samt erfarenhet av undervisning i gymnasiekurser.
Vi är helt överens med vår nya läroplan, Lgr 11 som säger att matematik ger människor förutsättningar att fatta välgrundade beslut i vardagslivets många valsituationer, vilket leder till ökade möjligheter att delta i samhällets beslutsprocesser.
Det är med andra ord oerhört viktigt att alla barn ges de bästa förutsättningarna för att utveckla sina matematiska förmågor och därmed ha möjlighet att aktivt delta i dagens samhälle.
Vi anser att matematik är ett kommunikationsämne, därför sker all undervisning i mindre grupper, så att varje individ ges rika möjligheter att kommunicera matematik, i såväl tal som skrift.
En god taluppfattning är grundläggande för att lyckas i matematik. Forskning visar att det tyvärr är vanligt att elever befäster missuppfattningar och därmed lär in fel strategier vilket kan leda till matematiksvårigheter.
Som pedagoger har vi kunskap om vanliga missuppfattningar och kan därmed identifiera och aktivt avhjälpa dessa.
För att nå alla elever arbetar vi med varierande metoder och arbetssätt. Stora delar av undervisningen bygger
på användandet av laborativt material samt hjälpmedel såsom datorer.